سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رخت بر بستن نزدیک است . [نهج البلاغه]
atrbazar
 
مشک حیوانی و مشک گیاهی و مشک سنتتیک چه تفاوتی باهم دارند؟

انواع مشک :

1) مشک حیوانی:

مشک در اصطلاح کلی به ماده ای گفته میشه که در غده یا کیسه ی جنس نر بعضی حیوانات نظیر آهوی مشک- musk deer-، موش آبی و اردک استرالیایی قرار داره که بویی معطر و نافذ و سنگین ایجاد میکنه و در بیس نت یک عطر قرار میگیره.

اما آیا هنوز هم در عطرسازی شاهدش هستیم؟ مسلما خیر. هر کیلو مشک آهوی ختن گاه تا حدود 60 هزاردلار ارزش مالی داره که در نتیجه بیشتر شبیه به شوخی هستش که در عطرها شاهد اون باشیم. ضمن اینکه بخاطر اینکه آهوی ختن گونه ای در معرض انقراضه پس ایفرا – IFRA – اجازه استفاده از اون رو نخواهد داد.

کیسه یا نافه مشک

کیسه یا نافه مشک

تشریح بوی مشک ختن اینگونه ست:

شیرین. اورینتال. بالزامیک. حیوانی. غلیظ. قوی. تا حدی پودری

2) گیاهی یا فلاوری:

الف- گیاهانی نظیر سنبل ختایی ، سنبل وحشی، کرفس وحشی و نظایر اونها خواص درمانی مختلفی دارن. نظیر استفاده در درمان اختلالات منس و همچنین ضد اسپاسم عضلانی هستن. بعدها ریشه این گیاهان رو تقطیر کردن و یا تحت فشار co2 اسانسش رو تهیه کردن. افشره ای حاصل شد که بویی نظیر مشک داشت. این بو خودش کاملا یکعطر هستش که با بویی تقریباآروماتیک و چوبی و خاکی شروع میشه و خیلی زود بوی شیرین و پودری میگیره.

مشک در ادکلن آمواژ لیریک از این نوع هستش و همچنین در مونا دی اوریو ماسک و فرنچ لاور فردریک مال و رویال عود کرید.

ب-  عصاره ی دانه ی گیاهی از خانواده پنیرکیان هستش که بویی  کپک گرفته، شیرین، قدیمی، کهنه، حیوانی ، گرم و کدر بسیار با کیفیت و عالی داره. که رایحه ش تمیز نیست.گران هستش و پخش بوی خوبی هم داره.

رفرنس این بو : ماسک کوبلای خان از سرج لوتنس

مشک سنتتیک یا صنعتی

مشک سنتتیک یا صنعتی

نمیشه یه رفرنس براشون معرفی کرد. چرا که عطارها معمولا ترکیبی از مشک سنتتیک و فلاوری رو با هم استفاده میکنن و وجه های مختلفی از اون رو به نمایش میزارن. سر آمدشون: سیلور ماسک نازومتو هستش که کاملا حس روشن و نرم اما فلزی و سبکی داره . پیور دیستنس وایت همچنین از بهترین نمونه های مشک سنتتیک در دنیاست.  که رزی و چوبیه. جادور وویل از دیور هم از نمونه های موفق مشک سنتتیک بشمار میره.

بنده شخصا تقسیم بندی مشک رو قبول ندارم . تقسیم بندی مشک در کتب مختلف اینگونه ست: مشک سیاه. مشک سفید (که دیدم تمیز هم میگن).

مشک سیاه رو همون مشک حیوانی و مثلا مشک ختن میدونن. و به مشک سنتتیک هم مشک سفید میگن. اما این اشتباهه. تعریف واژه ی سفید در زبان تخصصی عطرسازی مشخصه. بلانش یا وایت یا سفید در عطرسازی اشاره به وایت فلاور یا گاها صابونی و آلدهیدی داره. برای اصطلاح تمیز در عطرسازی از واژه ی وایت استفاده نمیشه. بلکه از کلین clean استفاده میشه. پس اصطلاح وایت ماسک برای مشک سنتتیک غلطه . به نظرم باید مشک گروه اول رو مشک حیوانی نامید. مشک سنتتیک رو مشک سیلور(که اشاره ای به فلزی بودن طعم، صنعتی بودن و روشن و لایت بودنش داره) نامید. و مشک حاصل از سنبل وحشی یا کرفس وحشی رو مشک سفید نامید. و امبرته هم مشخصه و به مشک پنیرکی ارجاع داره.

لینکای مرتبط:

مشک طبیعی

 

مشک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/6/12:: 10:44 صبح     |     () نظر
 
لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ

لورنزو ویلورزی -Lorenzo Villoresi- متولد 1956 ، طراح عطر ، در شهر زیبای “فلورانس” زندگی می کند . لورنزو به خاطر تحصیلات و سفرهایش در خاورمیانه ، آثارش شدیدا تحت تاثیر هنر مشرق زمین قرار دارند . عطرهای ادویه ای ، عنبری ، وانیلی و دیگر گیاهان معطر شرقی ، جزو مهمترین آثارش محسوب می شوند .

Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio

Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio

او دنباله روی وفادار هنر سنتی فلورانس است ، شهری که حقیقتا هنر عطرسازی در آنجا پا به عرصه ی وجود گذاشته است . خانه ی رویایی و زیبای عطر”ال.وی” در سال 1990 در قصر آنتیک قرن پانزدهم خانوادگی لورنزو ، با چشم اندازی از منظره ی شهر “آرنو” ، افتتاح شده است .

لورنزو را بیشتر برای کارهای سفارشی اش میشناسند و طراحی های Potpouris(ظروف دکوری معطر) او سرآمد دیگر عطاران است . او عطاری برجسته و مستقل است ، خارج از حمایت های شرکت های بزرگ و برنده جایزه ی بسیار معتبر “کُتی” در سال 2006 – coty 2006 -است که اسکار عطاران به شمار می آید و همچنین نویسنده ی چندین کتاب تخصصی درباره تاریخچه عطر سازی و ادبیاتی که اشاره به رایحه های معطر و عطرسازی است ، می باشد . او بطور کامل درباره ی تکنیک و هنر عطر سازی به زبان ایتالیایی توضیح داده است . لورنزو از برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی عطر سازان دنیاست ، با نام “Pitti Immagine’s FRAGRANZE conferences” که هر ساله عطر سازان هنرمند را دور هم جمع می کند . از کارهای شاخص او میتوان عطر Dilmun را نام برد ، با الهام از داستان های افسانه ای نواحی تاریخی “بین النهرین” ، که در سفرش به آن نواحی شنیده بود . از دیگز آثارش به Alamut می توان اشاره کرد که با الهام از “قلعه الموت” و از عصاره ی گران بها ترین گل ها و چوب های کمیاب و نادر ساخته شده است تا رایحه ی گلستان و باغ های راز و رمزدار قلعه الموت را تداعی کند.

عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

جالب است بدانید که تقریبا تمام کار در خانه صورت میپذیرد و کارگاه او طبقه فوقانی منزلش است در محیطی جالب و سنتی پر ازروح رایحه.طبقات زیرین منزل نیز همان آتلیه و کارگاه آموزشی اوست.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

لینکهای مرتبط:

عطار

لورنزو ویلورزی

Lorenzo Villoresi


 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/6/12:: 10:41 صبح     |     () نظر
 
آلبرتو موریلاس-Alberto Morillas-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ ع

” آلبرتو موریلاس  ” اهل اسپانیا ، یک عطار خود آموخته ، با حساسیت هنری عالی است. آلبرتو موریلاس متولد سال 1950 میلادی در سویای اسپانیاست. دوران کودکی آلبرتو در اسپانیا سپری شد.در نوجوانی مقاله ای در مورد خانه ی مُد “ژان-پل گالتیه” الهام بخش وی میشود تا به دنبال یادگیری مهارت و حرفه ای در صنعت عطر سازی برود. به همین منظور در هجده سالگی وارد مدرسه ی هنرهای زیبا در ژنِو میشود و پس از تلاشهای بی وقفه در یادگیری اصول و شیوه های عطر سازی که غالباٌ بصورت خود آموز و انفرادی صورت گرفته بود؛ موریلاس در سال 1970 بعنوان عطر سازی جوان؛ وارد بزرگترین تولید کننده ی اختصاصی عطر و اسانس یعنی “فیرمینچ” شد.این خود آموزی ها موجب شد تا آلبرتو خیلی زود سبک منحصر بفرد خویش را توسعه دهد.او در ذهن خود روایح را بصورت رنگهای مختلف تجسم می نمود تا از این طریق بتواند آزادانه آنان را دسته بندی کرده و بکار گیرد. او در سال 1975 به نیویورک سفر کرد و شش سال بعد با پروژه ی عطر لو موست دو کارتیه – Le Must de Cartier” ، اولین کار ش را با “کارتیه” آغاز کرد . آلبرتو بطور وسیعی مواد اولیه را مطالعه کرده و پروژه های مختلفی را به عهده گرفته است و خالق تعداد بیشماری از پرفروشترین عطریات میباشد . در سال 2003 نیز بهترین جایزه ی عطاری یعنی فرانسوا کتی – Francois Coty” ، به او تعلق گرفت .

آلبرتو موریلاس-Alberto Morillasآ

لبرتو موریلاس-Alberto Morillas

این آموزش ها و تجربیات شخصی موجب شده اند تا آثار موریلاس بر اساس قالب های ذهنی منحصر بفرد و در شکلهای متعدد خلق شوند و از هیچ یک از قوانین و اصول متداول و مرسوم پیروی ننمایند. آلبرتو هیچ محدودیتی برای بکارگیری مواد اولیه برای شیوه های متعددی که مد نظر دارد قائل نمیشود.همچنین او همواره زمان زیادی را به تحقیق و دنبال کردن علاقمندی های خویش اختصاص میدهد.

یکی از مهمترین نکاتی که لازمه بهش اشاره کنم این هست که آلبرتو موریلاس طراحی خود آموخته ست ، در واقع او هیچ دوره تخصصی مربوط به این کار رو نگذرونده و به صورت تجربی این کارو انجام می ده و جالب تر اینکه بسیاری از بهترین و پر فروش ترین ادکلن هایی که برنده جوایز شدن ، فروش بالایی در کل جهان و به خصوص در ایران داشتن اغلب از این طراح مشهور بودن !!!!!

نام چند نمونه از کارهای معروف موریلاس :

1- بولگاری اومنیا – Bulgari Omnia

2- کنزو فلاور- Flower by Kenzo

3- بولگاری بی ال وی مرد و زن – Bvlgari BLV /  women and men

4- سی کی وان -CK One

5- کارولینا هررا 212- Carolina Herrera 212

6- کارولینا هررا 21 س ک سی -212 se*y

7- ژیوانشی پی -Givenchy Pi

8- آکوا دی جیو -Acqua di gio

9- ورساچه برایت کریستال – Versace bright crystal

موریلاس در مورد استفاده از مواد طبیعی بسیار سخت گیر است و کیفیت اثر مهم ترین موضوعی است که وی هیچ گونه سازش و انعطافی در مورد پایین بودن سطح آن نشان نمیدهد و ترکیبات طبیعی را به قدری مهم می داند که معتقد است بدون آنها نمی تواند عطر جدیدی بسازد.او از ترکیبات طبیعی بدیع و نفیس و نیز مواد صنعتی خاص و منحصر بفردی که در فرمینچ ساخته میشود بهره می گیرد و معتقد است که قرار نیست عطری نیش و خاص ارائه دهد؛بلکه هدفش ارائه ی اثری متفاوت و شگرف است.این نکته سنجی ها و دقت؛ در سایر بخشهای فعالیتش نیز به چشم میخورد و می گوید:واقعاٌ نمی دانید که چه زمانی باید متوقف شوید.برای ساخت یک عطر تغییرات و معادل سازی های بسیار زیادی انجام می دهم و در نهایت یکی را انتخاب می نمایم.

موریلاس با این دیدگاه که هیچ چیز کامل و مطلق نیست و کمال محض خسته کننده است؛اعتقاد دارد که گاهی از اوقات روایح زیبا بخاطر نقصی که در ترکیب وجود دارد جلوه گر میشوند.او بخوبی از قدرت بزرگ نقایص آگاه است و میداند این موضوع تا چه حد می تواند جهت اجرای عالی یک ایده موفقیت آمیز باشد و یا اینکه کار را به اتمام برساند.از همین رو استعداد وی در آشکار نمودن طبیعت واقعی زیبایی آثارش نهفته است.
موریلاس از سفرهای متعدد و اکتشافات مختلفی که موجب گسترش دایره ی الهامات و ایده های او شده اند؛بعنوان یکی از مهم ترین داشته های خویش یاد میکند و با پذیرفتن جهان پیرامون خویش بعنوان منبع اصلی ایده پردازی معتقد است که یک ایده ی ناب ممکن است در هر مکان و در لحظه ای غیر منتظره شکل گیرد.آغاز هر روز برای موریلاس به مثابه یک کاوش تازه در جهان است تا با تأثیر گرفتن از موضوعی تازه؛رایحه ای جدید کشف نماید.پس از سالها فعالیت در این عرصه و خلق حدود سیصد عطر هنوز هم با حرارت و شوق از عطر می گوید:”بدون حضور عطر در زندگی ام؛ نمی توانم به زندگی ادامه دهم.عطر در من جاری است؛زمانی که میخوابم و هر گاه که بیدار می شوم؛ عطر حضور دارد!”

استاد خودساخته ی جذاب، متواضع و شوخ طبع و با نشاط جهان عطر را می توان از ماندگارترین هنرمندان این عرصه دانست.مردی که سه کلمه ی قدرت،صراحت بیان و شفافیت را عامل توفیق شیوه ی عطر سازی خویش میداند و هر ساخته ی خود را همچون فرصتی برای مکاشفه در نظر می گیرد.

آلبرتو موریلاس در سال 2003 موفق به دریافت جایزه ی معتبر “فرانسوا کوتی” شد و در سال 2015 به تولید عطرهای “میزِنزیر -Mizensir” مشغول شد که تا به امروز 17 عطر با استفاده از مواد طبیعی مورد علاقه ی خویش که با استفاده از شیوه های سنتی و اصیل عطر سازی ساخته میشوند در قالب این برند عرضه کرده است.

جستجوهای مرتبط:

آلبرتو موریلاس

 

Alberto Morillas


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/6/12:: 10:38 صبح     |     () نظر
 
حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-آشنایی با عطاران و طراحان

حمید مرآتی کاشانی -Hamid Merati Kashani طراح ایرانی الاصل کمپانی عطر سازی Firmenich است.ایشان در استخدام  شرکت فرمِنیخ سوئیسی بوده و در کشور امارات، شهر دبی نیز، برای این شرکت فعّالیّت می نموده است. وی از معدود عطاران ایرانی است که به شهرت جهانی رسیده است. لازم به ذکر است بیشتر طرح های آقای کاشانی، شرقی -oriental-و با استفاده از مواد اولیه در خاورمیانه و ایران است.

 

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-

تعداد طراحی های Hamid Merati Kashani تا کنون 18 عطر است.ازمیان آنها دو عطری که برای کمپانی مارلی طراحی نموده طرفداران بسیاری دارد. اولین آنها عطر مارلی پگاسوس است و دومی ادکلن لیتون مارلی است که در سال 2016 وارد بازارشد.

مارلی لیتون -Layton - Parfums de Marly

مارلی لیتون -Layton – Parfums de Marly

ازمیان عطرهای زنانه نیز میتوان به هالووین بلو دراپ و والنتینا رزا اسولتو اشاره نمود که از کارهای معروف ایشان است.تعدادی از کارهای ایشان به این شرح است:

1-هالووین بلو دراپ – Halloween Blue Drop

2- اوریفلیم وی آی پی نایت – VIP Night از  Oriflame

3-مارلی پگاسوس-Pegasus – Parfums de Marly

4-مارلی لیتون -Layton – Parfums de Marly

5-مارلی دارسی -Darcy – Parfums de Marly

6-والنتینا میر اسولتو – Valentina Myrrh Assoluto

7-والنتینا رزا اسولتو – Valentina Rosa Assoluto

لینکهای مرتبط:

حمید مرآتی کاشانی

 

Hamid Merati Kashani


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/6/12:: 10:35 صبح     |     () نظر
 
لورنزو ویلورسی-Lorenzo Villoresi-بررسی آثار خانه عطر و ادکلن نیش

تردیدی وجود ندارد که “لورنزو ویلورسی” و آثار جاودانه ای که او در قالب عطرهای لاین اختصاصی خود به یادگار گذاشته است؛ در زمره  آثاری هستند که شایستگی تحسین و به تصویر کشیده شدن در قاب جاودانگی را دارند .

لورنزو ویلورسی هنرمندی ویژه است که مسیر خود را از چرخه پیچیده و پر هیاهوی عطرسازی صنعتی و تجاری، جدا کرده و با الهام از تاریخ، فرهنگ، هنر و شیوه های سنتی و فاخر عطرسازی، دنیای مستقل و منحصربفرد خود را شکل داده است. ویلورزی با سفر الهام بخش و اثرگذار خود به شرق و خاورمیانه، به نگرش ویژه ای دست یافت که این دیدگاه عمیق، تأثیر بسزایی در خلق آثاری برجسته و ممتاز بدست این هنرمند داشت. تعهد به شیوه ها و فضاهای کلاسیک و ویژه عطرسازی که در فلورانس شکل گرفته اند؛ در تلفیق با فضای غنی و پیچیده تاریخ و فرهنگ خاورمیانه و دیگر نقاط بکر و اسرار آمیز جهان، این امکان را برای ویلورزی فراهم ساخت که در آثار خود، مرزها و تعاریف موجود را زیرپا گذاشته، در هم بشکند و مرزبندی و تعاریف جدیدی که مختص خود او هستند را به جهان عطر ارائه دهد. شاکله آثار و عطرهای لورنزو، بر پایه چنین فضا و ایده هایی شکل گرفته و در قالب ترکیبی قدرتمند و منسجم، ارائه می شوند تا بدین ترتیب، خانه عطرسازی “لورنزو ویلورزی” در سال 1990 راه اندازی شود.

لورنزو ویلورسی وومو-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی وومو-Lorenzo Villoresi

نخستین آثاری که از خانه ویلورزی ارائه شد، به سفارش خانه “فندی” و در قالب مجموعه ای از شمع های معطر، خوشبو کننده های اتاق و پوت-پوری (ظروفی معطر که با ترکیب ادویه ها و انواع گل ها پر می شوند)، ارائه شد. اما خلاقیت و نگاه ویژه لورنزو، در حصار محدود مارکت نمی گنجید و او، کار بر روی ترکیبات و فضاهای مد نظرش را با تلاش بی وقفه ادامه می داد. در سال 1993 نخستین عطر خانه لورنزو ویلورزی معرفی شد. “وومو -uomo” عنوان این عطر است. اثری عمیق و ارزنده که نمایشی باشکوه از جغرافیا و اقلیم ویژه ایتالیا و رسومات و فرهنگ این سرزمین ارائه می دهد. یک ترکیب آروماتیک غنی که با چهره مفرح، تلخ و پر انرژی مرکبات، وجه گیاهی و تمیز اسطوخودوس، حجم بالایی از نوت های آروماتیک و البته نوت قدرتمند برگ بو با فضایی تلخ، گیاهی و ویژه شکل گرفته است. “دونا”، دومین عطر خانه بود که پس از “وومو” معرفی شد. “دونا-donna” عطر گل بو و نفیسی از همراهی عصاره های گرانبهای رز و زنبق است که با میخک صدپر و بنفشه، چهره ای درخشان و اغواگر پیدا کرده و بر بستری نرم و دلچسب از ایلنگ و یاس، در پایه ای از مشک و نوت های چوبی، کامل می شود.

لورنزو ویلورسی دونا-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی دونا-Lorenzo Villoresi

پس از موفقیت درخور توجه این دو عطر زیبا، ویلورزی در ادامه، مجموعه ای از آثار ویژه و قدرتمند خود را ارائه می کند. عطرهایی متفاوت و پیچیده که بر اساس یکی از آکوردهای اصلی و پرکاربرد در عطرسازی سنتی، ساخته شده اند- در اصطلاح به این عطرها مونو تم گفته میشود. حجم بالایی از ادویه هایی مانند فلفل، دارچین و هل که گرمای سرکش و راز آلود خود را در فضایی سبز و منحصر بفرد که با نوت هایی مانند سرو، جوانه صنوبر، اکالیپتوس و برگ بو شکل گرفته است؛ ارائه می کنند و این رایحه عمیق و ناب را بر بستری از نوت های آروماتیک جاری می سازد در عطر “اسپایزی-Spezie” محصول 1994 یکی از این عطرهاست. در همین سال، عطر متمایز و ویژه “وتیور-vetiver” معرفی می شود. عطری چوبی و قدرتمند از همراهی پچولی با وتیور که در لایه هایی از خزه، باریجه، نوت های سبز و ادویه ها، فضایی بکر و پیچیده را خلق می کند. ادکلن “مسک” محصول سال 1995، دیگر اثر ویلورزی است که با ایده پرداخت به یک نوت اصلی ساخته شده است. اثری زیبا و اغواگر از همراهی وجوه حیوانی و طبیعی مشک که به زیبایی با تار و پودی از چهره اغواگر و پودری آن در هم تنیده شده اند و با نوت های وانیل، رز و شمعدانی برجسته و در پایه ای از عنبر، صندل، خزه بلوطی و باریجه، کامل شده است. “صندلو-Sandalo“، دیگر عطر “مونوتِم” ویلورزی در سال 1995 بود. ترکیبی صادق، ساده و گیرا که روح کولون های کلاسیک را در خود دارد و با شخصیت برجسته ای از صندل و وتیور، در فضایی خاکی و گل بو که در پایه های از آکورد آمبر (اوپوپوناکس، لادن و پچولی)، به اثری ممتاز و متمایز تبدیل شده است. پیچیدگی های ساده، ظریف، آرامش بخش و خاطره انگیزی که با برجسته کردن نوت پچولی در عطری با همین عنوان که در سال 1996 به تصویر کشیده شد؛ تحسین همگان را بر انگیخت. “پچولی-Patchouli” عطری ویژه با محوریت پچولی است که با لمس ظریفی از نوت های گل بو و غنای صمغ ها، در فضایی خاکی و خزه ای که با نوت تنباکو مستحکم شده است؛ ادغام شده و در پایه ای پیچیده و خیال انگیز از سدر و صندل، فرود می آید. “وایلد لاوندر” نیز در سال 1996 ارائه شد. یک ترکیب آروماتیک کلاسیک باشکوه که از همراهی برگ بو، رزماری و ادویه ها با اسطوخودوس شکل گرفته و در پایه ای از باریجه، صمغ المی و زنبق، چهره ای مدرن و فاخر به خود می گیرد. در سال 1997، ویلورزی، وجه تازه و شگفت انگیزی از آفرینش خود را با عطر “اینسنسی” به نمایش گذاشت. “اینسنسی-Incensi” عطری پیچیده و قدرتمند است که در فضای عظیم و بی نظیری از انواع صمغ ها شکل گرفته است. مر، المی، لادن و بنزویین، نمایشی بی نظیر از بخور را در قاب قدرتمندی از دارچین به نمایش می گذارند تا اینسنسی، یکی از آثار منحصربفرد و مرجع چند دهه اخیر باشد.

پس از موفقیت چشمگیر ویلورزی با عطرهای ویژه و نابی که در سال های نخست فعالیت لاین اختصاصی خود ارائه کرد؛ اکنون او بعنوان چهره ای برجسته و هنرمندی با ایده های خلاقانه و بکر، در جهان عطر شناخته می شد. ویلورزی، نخستین دهه از فعالیت های خود را با شاهکار جاودانه “پایپر نیگرام –Piper Nigrum” به پایان رساند. انفجاری از نوت های ادویه ای مانند میخک خشک، فلفل، دارچین و زیره که بر بستری سبز و گیاهی، چهره ای مدرن و عمیق به خود می گیرد. این فضای منحصر بفرد با لمسی از رایحه خاص و برجسته آکورد رازیانه، در پایه ای خشک و تاریک از صمغ ها ادغام می شود تا شکوه رایحه بی مانند و ناب خود را به اوج برساند. “پایپر نیگرام-Piper Nigrum“، یکی از آثار برجسته و ممتاز عطرسازی مدرن است که بیانگر تبحر لونرنزو در تلفیق فضاهای اسرار آمیز و بکر با مفاهیم مدرن و البته ریشه های عطرسازی فلورانس است.

در سال 2000، دو اثر موفق دیگر به مجموعه آثار خانه اضافه شد. همراهی درخشان و ایندولیک مرکبات و شکوفه ها با حجم بالایی از نوت های سبز و آروماتیک، بر بستری پودری و صمغی در “دیلمان-Dilmun” و عطر اغواگر و عمیق “تیِنت دی نِیژ-Teint de Neige” که تفسیر بدیع و خلاقانه لورنزو از رایحه پوست است. اثری فاخر از همراهی وجوه پودری و غنی مشک با نوت های پودری و گل هایی نظیر رز و آفتاب پرست، رایحه ای چالش بر انگیز، فاخر و اغواگر را به این عطر نفیس بخشیده است. در سال 2001، ویلورزی با یک عطر برجسته و زیبای دیگر باز می گردد. نمایش زیبایی از گیاه ماته در عطر “یرباماته” که با حجم بالایی از نوت های گیاهی، سبز، چای و آکوردهای آروماتیک بر آن تأکید شده و به همراه نوت های پودری و شیرین به زیبایی در قلبی خشک و قدرتمند از چوب ها ادغام شده و در پایه ای از مشک و خزه بلوطی به پایان می رسد؛ این عطر را به یکی از آثار درخشان و تحسین بر انگیز کارنامه لورنزو تبدیل کرد. پس از معرفی این عطر موفق در سال 2001، ویلورزی برای مدتی نسبتا طولانی عطر جدیدی ارائه نمی کند. این گزیده کاری، ریشه در مخالفت ویلورزی با تولید انبوه و مستمر عطر است و به اعتقاد وی، چنین رویه ای، صدمات جبران ناپذیری به جهان عطر وارد می کند. از اینرو، وی به تقویت ایده ها و توسعه روش ها و شیوه های ویژه خود روی می آورد و با تلاش برای ساخت مواد و آکوردهای ویژه، جهان عطر چندین سال از آثار ارزنده و نفیس این خانه ویژه، محروم می ماند.

لورنزو ویلورسی الموت-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی الموت-Lorenzo Villoresi

سال 2006، عطر جدید خانه لورنزو ویلورزی معرفی می شود: “الَموت-Alamut“. نمایش زیبا و قدرتمندی از رز با چهره ای لطیف و پودری که با لبه هایی ادویه ای، صمغی و دودی، به شکل هنرمندانه ای با آکوردهای کهربا و چوب صندل ترکیب شده است؛ یک بار دیگر نام لورنزو ویلورزی و خانه عطرسازی او را در کانون توجه دوستداران عطر قرار می دهد. ویلورزی که حالا مسیر خود را یافته و چارچوب های مد نظر خود را در عطرسازی شکل داده است؛ با گزیده کاری و تمرکز بر ساخت آثاری نفیس، پس از معرفی عطر موفق “الموت-Alamut“، بار دیگر به گزیده کاری روی می آورد.

در سال 2010 عطر گل بو و تحسین بر انگیز “ایپربورئا” معرفی شد. ترکیب جسورانه ای از گل های سفید که با میوه ها و میموسا همراه شده و بر بستری از نوت های سبز، با آکورد قدرتمند مشک ترکیب می شود. عطر تحسین شده و بیاد ماندنی “تسئوس-Theseus“، در سال 2011 معرفی شد. نمایش منحصربفردی از وتیور که پس از شروعی پیچیده و قدرتمند از همراهی نوت های ادویه ای با مرکبات و چرم که با پس زمینه ای شور و فلزی جریان دارد، وتیور و پچولی در فضایی خاکی و عمیق، لحظه به لحظه بر عمق و پیچیدگی فضای آغاز می افزایند تا در نهایت، “تسئوس-Theseus” به عطری دلفریب و متفاوت از وتیور تبدیل شود که در پایه ای از وجوه جانوری عنبر و شرینی مطبوع وانیل، رایحه زیبا و جاودانه خود را کامل کند.

ماره نوسترام“، عنوان مجموعه ای جدید از عطرهای ویلورزی است که در سال 2012 با عطر “آئورا ماریس” معرفی شد. “آئورا ماریس-Aura Maris” عطری تحسین بر انگیز و نشاط آور است که فضایی ساده و مفرح از همراهی مرکبات و نوت های میوه ای با گل نرگس، مشک و نوت های سبز، به نمایش می گذارد. پس از معرفی این مجموعه، در سال 2014 مجموعه جدیدی با عنوان “وینتِیج کالکشن” معرفی شد. مجموعه ای مشتمل بر شش عطر که از میان آن ها می توان به همراهی عنبر سائل با انبوهی از صمغ ها، در فضای پیچیده جانوری، دودی و ادویه ای “آمبرا” و ترکیب اغواگر و دلنشین ایلنگ با وانیل، تونکا و گل های مختلف در “یلانگ یلانگ” اشاره کرد.

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

با پشت سر گذاشتن چند سال پرکار، ویلورزی بار دیگر به گزیده کاری روی آورده و در سال های اخیر، “کاماسورابی-KAMASURABHI” تنها اثر برجسته معرفی شده از این خانه بوده است. ترکیبی فاخر، درخشان و اغواگر از همراهی ایلنگ، مریم و یاس با دسته گلی اسرار آمیز و پیچیده که در نهایت هنرمندی، به پایه گرم و نابی از چرم، پچولی و کهربا ختم می شود.

در امتداد مسیر تاجران اهل توسکان، عطرهای لورنزو ویلورسی، دنیایی بکر را در روایح خود انعکاس می دهند؛ جایی که مواد، عطرها و رنگ های متعلق به توسکان، در هم می آمیزند و با ادویه ها، عصاره ها و لمسی از مشرق زمین، هماهنگ و هم نوا می شوند. از میان نوت های ویژه ای که در ترکیبات بکار می روند، روغن های کمیاب و عصاره های گرانبها از اقصی نقاط جهان، با ترکیب نابی از المان های مختص توسکان، همچون برگ بو، زیتون، سرو و روغن گرانبها و کمیاب ریشه زنبق، متعالی و غنی می شوند. پرداختی فاخر و ستودنی که سبب می شود تا آثار این خانه، بدون توجه به صرف زمان برای ساخت بطری ها و بسته بندی های چشم نواز و فریبنده، عصاره ای از اعجاز و جاودانگی را در خود جای دهند.

عطرهای این خانه معظم، همچنان در نهایت دقت، ظرافت و پرداخت به جزییات و به دور از هیاهو و غوغای دنیای تجارت و رسانه، تحت نظر هنرمند برجسته و جاودانه دنیای عطر، لورنزو ویلورسی، خلق می شوند. آثار عمیق و منحصربفردی که برای درک زوایا، غنا و هنر ناب بکار رفته در آنها، نیاز به صبر، دقت و تعمق است. آثاری که روایح بدیع و جادویی زمان های دور را از قلب تاریخ بیرون می کشند و با بکارگیری مواد مرغوب و کمیاب که در نهایت هنرمندی و در بالاترین سطح کیفی، با یکدیگر ترکیب شده اند؛ دنیایی بکر و اسرار آمیز را برای هر دوستدار عطر و روایح اصیل، به تصویر می کشند.

منبع:fragrantica-luxbuyer-fragrancex

جستجوهای مرتبط:

لورنزو ویلورسی

 

Lorenzo Villoresi


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عطر 96/6/12:: 10:33 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها